Wszystko z umiarem, czyli wyrażanie emocji i konstruktywna krytyka podczas spotkań biznesowych.

Wszystko z umiarem, czyli wyrażanie emocji i konstruktywna krytyka podczas spotkań biznesowych.

Przyjazna atmosfera podczas spotkania biznesowego czy konferencji jest niezwykle ważna. Warto dać uczestnikom spotkania poczucie, że są oni jego równoprawną częścią.

Z racji, że nie jesteśmy w stanie określić z kim oraz w jakiej sytuacji spotkamy się w przyszłości, należy zostawić po sobie dobre wrażenie. Nie oznacza to jednak, że musimy sobie tylko i wyłącznie nawzajem nadskakiwać. Możemy pozwolić sobie na krytykę oraz wyrażenie emocji, zachowując przy tym umiar i nie przekraczając pewnych granic.

Zarządzanie emocjami podczas rozmowy biznesowej jest bardzo ważne.

To od emocji zależy jak odbiorą nas osoby biorące udział w dyskusji. Powinniśmy mieć zdecydowane, ale niezbyt przesadnie ruchy. Nie powinniśmy poddawać się złości, ale też tłumić w sobie frustracji. Weselić się, ale pamiętając, że szczęście bywa ulotne. Generalnie jako osoba prowadząca szkolenie, czy spotkanie biznesowe, musimy nauczyć się wypośrodkowywać wszystkie swoje emocje. Ważną rzeczą, jest nie wywyższanie się np. z powodu swojego stanowiska.

Traktowanie ludzi z szacunkiem oraz chęć niesienia pomocy w sytuacjach kryzysowych sprawi, że będą traktowali Cię poważnie oraz staniesz się ich autorytetem.  Walka o dominację czy przewagę nad uczestnikami, nie jest dobrym pomysłem. Ludzie, którzy za wszelką cenę chcą zabłysnąć, najczęściej popełniają gafy. W momencie, gdy ktoś zada nam pytanie na które nie jesteśmy w stanie udzielić odpowiedzi, dobrze jest się przyznać do swojej niewiedzy w tym temacie, niżeli lać wodę, czy powiedzieć jakąś bzdurę. Przyznanie się do nieznajomości tematu jest zdecydowanie bardziej uczciwe i rozsądne.

Celem konstruktywnej krytyki jest pomoc, a nie piętnowanie kogoś.

Przynosi ona efekty, dlatego warto wprowadzić ją w życie między innymi w relacjach z pracownikami. Pozwala ona również osobie zarządzającej wpływać na efektywność pracy i pomaga osiągnąć zamierzone sukcesy  i cele pracownikowi. Powinniśmy pamiętać, że wyrażając naszą frustrację należy kierować ją względem samego pomysłu, niżeli konkretnej osoby.

Jeśli postanowimy wyrazić naszą dezaprobatę, nie należy wpędzać nikogo w poczucie winy, czy go poniżać. Nie należy dyskwalifikować żadnego pomysłu, być może wspólnie jesteście w stanie sprawić, by nawet najdziwniejsza propozycja stała się waszym asem w rękawie.  Warto pomyśleć o tym, by podczas rozmowy biznesowej krytyka nie przeszła na główny tor. Takie spotkanie, przyniesie wtedy odwrotne skutki.

2019-02-01T15:37:19+00:001 lutego 2019|