Czasami tak bardzo zależy ci na dopieszczeniu graficznym prezentacji, że zaczynasz przesadzać. Dodajesz do slajdów rozmaite ikonki, mieszasz kolory, wykorzystujesz zdjęcia i masę fontów – chcesz żeby było ciekawie, ale gubisz przez to spójność. Każdy slajd jest inny i prezentacji brakuje motywu przewodniego.

Jeśli odbiorca co chwilę jest zaskakiwany nowymi pomysłami, to męczy się tak samo, jak wtedy, kiedy każdy slajd jest niemal identyczny. Zadbaj o to, żeby pewne elementy powtarzały się przez całą prezentację, żeby był jakiś wspólny mianownik – charakterystyczny wzorek, pasek w rogu, podobny styl zdjęć albo inny wizualny wyróżnik.

  1. Kolory w prezentacji

Dobierz dwa, maksymalnie trzy kolory i trzymaj się ich przez całą prezentację. Zadbaj o to, żeby powtarzały się nie tylko odcienie, ale także wzajemne proporcje pomiędzy nimi.

2. Typografia w prezentacji

Dobór odpowiednich fontów to kolejny moment, w którym nie warto za bardzo przesadzać. Spokojnie wystarczą dwa kroje albo nawet jeden w kilku odmianach (np. pogrubiona i zwykła). Pamiętaj, że każdy krój ma swój styl. Dobierz charakter fontów do tematu twojej prezentacji.

3. Ilość informacji w prezentacji

Slajd powinien być tłem do tego, co mówisz, podsumowaniem. Nie musisz tam umieszczać dosłownie wszystkiego, co powiesz. Jeśli odbiorca poczuje się przytłoczony ilością informacji, jego uwaga się wyłączy, a za minutę zapomni o czym była prezentacja. Nie upychaj wszystkiego na jednym ekranie. Lepiej zaprojektować coś odrobinę za prosto niż chaotycznie i przesadnie.

4. Wizualizacja

Mózg dekoduje obraz znacznie szybciej niż tekst. W prezentacji korzystaj więc ze zdjęć i ikon, nie ograniczaj się jedynie do tekstu. Obrazem staraj się wywołać emocje i wzbudzić ciekawość. Niech będzie to interesujący graficzny wstęp lub podsumowanie do tego, co powiesz.