Nowe trendy w branży konferencyjnej

Nowe trendy w branży konferencyjnej

Co druga firma w Polsce z wyprzedzeniem od jednego do trzech miesięcy planuje wydarzenia konferencyjne lub spotkania biznesowe. Wiąże się to z poszukiwaniem odpowiedniej lokalizacji i ustalaniem szczegółów wydarzenia.

Jak będą wyglądać ceny w 2019 roku?

Zgodnie z wynikami badań wciąż najważniejszym elementem decydującym o wyborze lokalizacji jest cena. Dla 75% firm stanowi ona główne kryterium wyboru. Jednak waga ceny spada. Porównując wyniki badań z 2017 i 2016 roku okazuje się, że waga ceny spadła aż o 4%. Pozwala to na stwierdzenie, że coraz większą rolę w wyborze lokalizacji odgrywają inne czynniki, które mogą wpłynąć na decyzję klientów. Badania potwierdzają, że łatwość dojazdu, jakość kuchni, standard usług, nowoczesność obiektu, rekomendacje, czy bliskość natury są coraz ważniejszymi elementami wpływającymi na wybór lokalizacji. Dla 1/4 badanych firm bardzo ważna ciągle pozostaje ilość posiadanych gwiazdek, co jest gwarantem standardu, jakiego można się spodziewać po danym obiekcie. Pamiętając o zróżnicowaniu poziomu usług w ramach kategorii ponad 40% respondentów uważa ilość gwiazdek za ważny, ale nie najważniejszy aspekt przy wyborze lokalizacji. Na wybór może mieć wpływ kompleksowość oferty miejsca w obszarze dodatkowych usług eventowych związanych z integracją, szkoleniem lub rozrywką.

Inwestycja w technologie i nieprzerwany digital

Biznes czeka na kolejne narzędzia, które będą ułatwiać i usprawniać pracę i bardzo szybko adaptuje nowe rozwiązania. Organizując konferencję trzeba o tym pamiętać. Dostęp do szybkiego Wi-Fi to już absolutny standard. Ale warto zainteresować się także aplikacjami, które pozwalają m.in. na bieżąco wymieniać się materiałami konferencyjnymi, ocenić prelegentów, odebrać od uczestników Feedback z wydarzenia, czy zawiązać kontakt z potencjalnymi partnerami jeszcze przed właściwym networkingiem. Innym dobrym pomysłem jest zapewnienie transmisji na żywo z konferencji.
Zaproszenia na konferencję w social mediach, foto-relacje z komentarzem po wydarzeniu stanowią już naturalne zabiegi marketingowe. Nie można jednak zapomnieć, że uczestnicy, choć przyszli na event osobiście, cały czas są połączeni z wirtualną rzeczywistością. Komunikacja w portalach społecznościowych musi być więc prowadzona na bieżąco, także w trakcie wydarzenia.

2019-05-29T10:39:48+02:0017 maja 2019|