Jesień to czas szczególnie ważny, bo to właśnie wtedy organizowanych jest najwięcej spotkań biznesowych. Poszukiwania idealnego miejsca na zorganizowanie jesiennej konferencji zaczynają się zwykle już przed wakacjami. Jako, że są to spotkania o różnym charakterze (spotkania z pracownikami, zarządów, działów, klientów, regionów itd.), dany obiekt musi pomieścić odpowiednią ilość uczestników.

Jednak przy wyborze idealnego miejsca nie tylko pojemność obiektu ma znaczenie.

Mimo, że organizacja największych spotkań może sięgać nawet kilkuset tysięcy złotych, w dzisiejszych czasach już nie cena, ale jakość oferowanych usług staje się głównym kryterium doboru miejsca do organizacji spotkań biznesowych. Firmom zaczyna zależeć na wysokim poziomie satysfakcji wszystkich uczestników i na dodatkowych wrażeniach, które na długo pozostaną w ich pamięci.

Klient biznesowy – jakie są jego oczekiwania?

Żeby wyróżnić się na tle konkurencji firmy oferujące przestrzenie konferencyjne dwoją się i troją szukając sposobów na zainteresowanie potencjalnych klientów swoją ofertą. Z ostatnio przeprowadzonych badań wynika, że wymagania klientów biznesowych względem idealnego miejsca można ująć w 4 najważniejszych punktach:

1) unikalność miejsca na tle konkurencji

2) niestandardowe podejście do klienta

3) gotowość do zrealizowania wszelkich niestandardowych oczekiwań klienta

4) rozpoczęcie rozmów i negocjacji nawet klika miesięcy przed planowaną konferencją, dzięki czemu klient zyskuje cenny czas potrzebny na dobre przemyślenie i przygotowanie spotkania

Ważnym elementem jest także wizerunek danego miejsca i jakość świadczonych przez niego usług, na którą często powołują się klienci. Ich wiedza oparta jest na głównie doniesieniach prasowych, informacjach znalezionych w sieci oraz mediach społecznościowych.
Po przeanalizowaniu danych okazuje się, że na organizację spotkań biznesowych  poszukiwane są zwłaszcza unikatowe miejsca – posiadające indywidualny charakter, co często związane jest z designem i aranżacją wnętrza obiektu.

Posiadanie nowoczesnego i profesjonalnego zaplecza techniczno-multimedialnego nie jest już jak niegdyś dodatkowym atrybutem, ale standardem i koniecznością.

Ogromną wagę należy przyłożyć do wyposażenia audiowizualnego, którym dysponuje wybrana przez nas lokalizacja. Nic nie psuje wrażenia tak bardzo jak zakłócenia dźwięku czy obrazu podczas prowadzenia konferencji biznesowej. Świadczy to o nieprzygotowaniu i braku profesjonalizmu ze strony prowadzącego. Przed wyborem miejsca, upewnijmy się, że nasza sala wyposażona jest w dobre nagłośnienie oraz wysokiej jakości rzutnik.