Masz pomysł na świetne warsztaty, ale co dalej? Jakich błędów unikać, aby zaoszczędzić masę czasu i kilka złotych. Jak wybrać grupę odbiorców i miejsce? Gdzie zamieścić informację i rozreklamować swoje wydarzenie? Robienie biznes planu, planu działania i programu warsztatów.

Opanowałeś jakąś dziedzinę do perfekcji. Wiesz, że jesteś dobry. Wiesz, że inni mogliby się od ciebie dużo nauczyć. W twojej głowie kiełkuje pomysł- warsztaty. Od czego zacząć jeśli to ziarenko już wykiełkowało? Musisz pomyśleć do kogo chcesz trafić ze swoją wiedzą. Pomyśl kto będzie docelowym odbiorcą twoich mądrości. Do tych ludzi będziesz kierować swoje informacje, dlatego trzeba będzie się do nich dostosować.

Wiesz, już do kogo będziesz kierował swoje warsztaty i komu chce pomóc. Następne pytanie to gdzie to się ma odbywać. Można zrobić warsztat face to face lub internetowy. Jeśli lubisz wystąpienia publiczne i nie jest ci straszna trema to szukasz miejsca idealnego. Najlepiej w centrum miasta, żeby dojazd był łatwy dla każdego. Trzeba też zająć się kateringiem i logistyką- dlatego warto korzystaćz usług powierzchni konferencyjnych, które zajmują się tym wszystkim za Ciebie.

Masz grupę docelową, masz świetny lokal. Teraz musisz do tej grupy dotrzeć. Najlepiej reklamować się przez internet, tam ludzie spędzają relatywnie najwięcej czasu w ciągu dnia. Media społecznościowe to świetny pomocnik na tym etapie. Dzięki Facebookowi czy LinkedInowi można trafić do niesamowicie dużej ilości ludzi, praktycznie za darmo. Twoje warsztaty mogą stać się popularne, przez udostępnianie.

Dobra, mamy to. Twoje warsztaty się odbywają. Wszystko podpisane i dopięte na ostani guzik. Jedyne czego teraz potrzebujesz to dobry plan dnia. Oczywiście zaczynamy od kawy i śniadania. Nie samą wodą człowiek żyje, prawda? Miło jest, gdy ta kawa przez cały dzień się nie kończy. Gdy mózg pracuje na najwyższych obrotach potrzebuje wspomagaczy- jedzenie i napoje. Moduły nie mogą być też za długie, dostosuj przerwy do swojej grupy- wymyślcie plan dnia wspólnie na początku spotkania.