Przełożony ma największy wpływ na motywację zespołu.

Z powodu kiepskiego szefa pracownicy potrafią odejść z pracy nawet mimo dobrych zarobków, a z drugiej strony niekiedy opuszczają dobrą firmę idąc za swoim przełożonym.

Co więc robić, by podwładni chcieli dla nas pracować? By utrzymać ich zaangażowanie w pracę?

1.Bądź spójny w swoim zachowaniu

Jeśli pracownicy wiedzą czego przełożony od nich wymaga, to zespół może skupić się na pracy, zamiast tracić energię na próby przewidzenia nastroju i oczekiwań przełożonego. Kierownik tworzy w ten sposób przestrzeń do kreatywności i zwiększania efektywność zespołu.

2.Podchodź indywidualnie do każdego pracownika

Każdy pracownik jest inny. Co innego go motywuje, potrzebuje innego wsparcia, ma inne talenty. Dobry manager zna swoich podwładnych i potrafi dostosować swoją komunikację, sposób pracy i motywacji do każdego indywidualnie.

3.Dbaj o prawidłową komunikację

Jeśli szef dzieli się wiedzą i informacjami z podwładnymi, to jego ludzie zyskują szerszą perspektywę, mogą podejmować lepsze decyzje i lepiej planować swoje działania. Warto zadbać także o wymianę wiedzy i informacji między współpracownikami. Nie tylko zwiększy to ich efektywność, ale również zintegruje.>

4.Wspólnie rozwiązuj problemy

Zdecydowanie warto zapraszać swoich podwładnych do pracy nad wymyślaniem najlepszych rozwiązań i do współdecydowania. Takie podejście zapewnia różne punkty widzenia, a także znacząco podnosi motywację zespołu. Potem pracownicy nie tylko o wiele bardziej starają się wprowadzić w życie wspólnie wypracowane rozwiązanie, ale też jest im dużo łatwiej to robić, bo dobrze rozumieją dane zagadnienie. Dodatkowo zwiększy to lojalność pracowników do przełożonego.

5.Zauważaj, wspieraj i doceniaj

Niby wszyscy wiemy, że docenianie pracowników jest ważne, a jednak często zapominamy to robić. Warto nie tylko doceniać pracowników za spektakularne wyniki, ale też za codzienną, ciężką pracę. Zauważ zaangażowanie i poświęcenie Twoich podwładnych. To dla nich ważne. Nie tylko poczują się lepiej, ale wzrośnie ich chęć do pracy.

6.Wychodźcie z biura!

Praca to nie wszystko i warto o tym pamiętać…nawet w pracy! Aby zbudować naprawdę mocny zespół, warto by pracownicy znali się nie tylko w sytuacjach służbowych. Dlatego tak istotne są wspólne wyjścia, wyjazdy integracyjne czy nawet zorganizowanie biznesowego spotkania poza ścianami biura.