I-view przyjazne dzieciom

I-view przyjazne dzieciom

Dziecko to mały, ale świadomy konsument.

Hasło „ Badania jakościowe dla dzieci” może wzbudzać kontrowersje. Jednak badania wykazują, że dzięki takim doświadczeniom wrasta ich świadomość  jako przyszłych dorosłych konsumentów.

Jest to naprawdę pokaźna i przy tym znacząca grupa. Dzieci doskonale rozumieją podstawowe zabiegi marketingowe producentów oraz często lepiej niż rodzice posługują się pojęciem marki, na którą zwracają zdecydowanie większą uwagę. Tak, więc nie bez powodu ta grupa wzbudza takie zainteresowanie wśród badaczy.

Przystępując do badań z dziećmi powinniśmy liczyć się z trudnościami, jakie mogą nas napotkać. Musimy pamiętać, że dzieci mają inny sposób myślenia, działania oraz przeżywania różnych sytuacji. Dodatkowo, nie są to osoby samodzielne, a odpowiedzialność za nich ponoszą rodzice i to oni podejmują wszelkie znaczące decyzje. Musimy liczyć się z tym, że dziecko wraz z rodzicem tworzą zespół i to od nas zależy jak skutecznie będzie on pracował.

Na pewno metody badawcze stosowane w projektach z dorosłymi nie będą tak efektowne wśród małych konsumentów, dlatego dla satysfakcjonujących rezultatów należy ten język przetłumaczyć na dobrze przyswajalny dla młodej grupy odbiorców.

Bardzo ważnym aspektem badań wśród dzieci jest odpowiedni dobór tematyki. Oczywiste jest, że chętniej będą się wypowiadać o tym co jest im znane, czego używały bądź co spożywały i z czym mają już doświadczenie. Dzieci są doskonałymi krytykami, a ich odpowiedzi są szczere i prawdziwe.  Równie ważne jest miejsce, które powinno być przytulne kolorowe i bezpieczne. Warto również  zadbać o  przystawki i napoje, które będą jednocześnie atrakcyjne wizualnie jak i zdrowe. W naszym studiu i-view nie jednokrotnie odbywały się tego typu konferencje, dlatego mamy już doświadczenie z małymi testerami.

Przeprowadzając badania z naszymi najmłodszymi konsumentami, musimy wiedzieć, że to dla nich nowe silne przeżycie, dlatego jesteśmy odpowiedzialni za stworzenie miłej atmosfery i poczucia bezpieczeństwa. Komunikacja społeczna moderatora grupy wiekowej w przedziale 6- 12 musi polegać na dużej wrażliwości. Osoba przeprowadzająca takie badanie powinna posiadać dużą wiedzę, ponieważ młodzi konsumenci potrafią zadawać ciężkie pytania.  Coraz częściej głównymi odbiorcami komunikacji marketingowej są właśnie dzieci.

2018-08-13T14:23:29+00:00